Az ideális AIP tányér

A gyulladáscsökkentő diétáról Dr. Terry Wahls azt mondta, hogy ez nem egy klasszikus paleo diéta, ahol a fehérje és zsír dominál, hanem egy zöldség alapú étrend egy kis hússal körítve. Az AIP pont ilyen.

Egy ideális AIP tányér fele nyers, sült vagy párolt zöldségekből áll. Dr. Wahls és hazai képviselője, Kokavecz Katalin szerint naponta 3×3 adag zöldséget kellene fogyasztanunk: 1 adag leveles zöldséget, 1 adag kénes zöldséget és 1 adag színes zöldséget főétkezésenként. Dr. Sarah Ballantyne heti harminc féle zöldség és gyümölcs fogyasztását javasolja az autoimmun diétában. Tehát a témában kompetens szakértők is azt tanítják, hogy a zöldségek fogyasztása létfontosságú, hogy a sejtjeink megkapják a működésükhöz szükséges tápanyagokat és a gyógyulási folyamat beinduljon.

A tányér másik felén osztozik a fehérje-zsír páros a magas szénhidráttartalmú zöldségekkel. A fehérje és a zsír legyen megbízható forrású szabadon tartott, legeltetett vagy kapirgálós állat húsa, amelyek főként a természetes táplálékukat fogyasztják. A halak és a tenger gyümölcsei esetében fontos, hogy ne tenyésztett, hanem vadvizi forrásból származzanak.

Az AIP eliminációban a gabonák, burgonya-félék nem szerepelnek, ezért a szénhidrát fogyasztás lecsökkenhet. Figyelnünk kell arra, hogy a szervezetünk megkapja azt a mennyiségű szénhidrátot, ami a normális működéséhez és a vércukorháztartás egyensúlyához szükséges ezért a szigorú elimináció ideje alatt fogyassz az alábbi zöldségek közül: tarófélék (jamgyökér, cassava, taró és manióka), sütőtök, édesburgonya, zöldbanán (főzőbanán vagy plantain – nem a jól ismert sárga banán). (Ne ijedj meg, a szigorú elimináció után viszont bátran visszavezethető az étrendbe a burgonya, rizs és egyéb gluténmentes gabonák is.)

Ha ezt az összeállítást minden étkezéskor figyelembe veszed, azt a szervezeted nagyon meghálálja!

Add A Comment